понеділок, 1 листопада 2010 р.

Уроки дослідження Біблії 9






ЯК МИ ЧИТАЄМО І РОЗУМІЄМО БІБЛІЮ?

1.Моліться про Божу поміч.
Для Божих людей добрим є перед читанням Біблії помолитися. Пор. Псалом 118:18. Звісно, що сила Слова Божого не залежить ід наших молитов, але для віруючих. Як і в кожному ділі, молитися перед читанням Біблії є належним. Пор. 1 Коринтян 2:14. Ось деякі поради щодо того, як варто молитися перед читанням Біблії:
А) Шукайте Божої допомоги зрозуміти те, що ви читаєте;
Б) Моліться до Бога, щоб Він поблагословив вас через Його Слово зростанням у вірі та пізнанні;
В)Просіть про Його поміч у належному застосуванні Божого Слова у вашому житті;
Г)Просіть Бога, щоб Він допоміг вам запам’ятати те, що ви читаєте.

2.Розумійте те, що означають окремі слова .

Хоча це виглядає цілком зрозумілим, про це варто завжди пам’ятати. Тому, якщо ви не ставите за мету прочитати цілу Біблію за один рік, варто звертати увагу на окремі слова, і якщо значення слова не є зрозумілим, то варто звернутися до Біблійного словника або до Біблійної симфонії, щоб подивитися як це слово використовується в інших місцях Біблії. Це може стосуватися також і назв місцевостей, людей тощо.

3.Досліджуйте як ті слова вписуються у вужчий і ширший контексти.

Дуже важливим для вірного розуміння Писання є бачити, як слова вживаються у вужчому і ширшому контексті. Треба звертати увагу на порядок слів у реченні, підмет і присудок тощо. Розгляньмо напр. Римлян 3:23, 24. Який підмет у цьому вірші? Слово «всі.» Всі згрішили. Всі позбавлені Божої слави. І разом з тим всі виправдовуються через Ісуса. Це ми називаємо об’єктивним виправданням. І водночас Біблія навчає, що спасаються тільки ті, хто вірує в Ісуса. Це ми називаємо суб’єктивним виправданням. Пор. Римлян 3:28. Отже треба уважне дослідження вужчого і ширшого контексту.

4.Тримайтеся буквального значення, якщо Біблія не зазначає про інше.

Треба завжди дотримуватися буквального значення, якщо про інше не зазначено в самій Біблії (видіння, притча, порівняння тощо). Пор. 1 Коринтян 10:16; Івана 16:25; Дії 11:5; Луки 8:4, 9.

5.У притчах знаходьте точку порівняння.

У притчах часто вживаються порівняння, які використовують слово «як.» При знаходженні точки порівняння «як голубки», ми повинні зважати на те, що Господь не наказує нам відрощувати пір’я, але повторювати їхню невинність. Пор. Матвія 10:16.

6.Хай Писання тлумачить Писання.
В римо-католицизмі головним тлумачем Біблії є папа та ієрархія, у православ’ї Церква (знову ж таки через ієрархію), у реформатських громадах розум має відігравати головну роль. У лютеранстві Біблія витлумачується Біблією, Старий Заповіт найкраще розуміється через Новий Заповіт, складніші місця через простіші місця. Пор. Ісаї 7:14, Матвія 1:22, 23. Разом із тим треба пам’ятати, що читання Біблії щодня приносить все глибше і глибше розуміння Слова Божого. 1540 року Лютер писав: «У Біблії ми знаходимо щось нове щодня. Через 28 років по тому як я став доктором, я постійно читав і проповідував Біблію, і все таки я не стомився від цього, а щодня знаходжу в ній щось нове.»

7.Задавайте собі питання про те, що ви прочитали.
Часом корисно переглядати те, що ви прочитали. І ось декілька питань, які можуть нам допомогти краще зрозуміти прочитане:
1.Чи Бог говорить тут до мене чи до когось іншого? Пор. Буття 22:2; Матвія 6:25.
2.Які слова є Законом, а які слова є Євангелієм? У Біблії є дві головні доктрини – Закон (виявляє нам гріх) і Євангеліє (виявляє нам нашого Спасителя Ісуса Христа). Пор. Римлян 3:23, 24. Вчіться їх розпізнавати. Як також вчіться розпізнавати виправдання (що для нас вчинив Христос) і освячення (що ми будемо робити з вдячності за спасіння). Пор. 1 Петра 1:11-25.
3.Як прочитаний текст вказує на Христа? Пор. Івана 1:29; Івана 5:39; Ісаї 53:7.
4.Що є головним? Треба завжди пам’ятати, що Біблія не дає відповіді на всі питання, які нас можуть цікавити. Вона дає відповіді на головне питання: як нам спастися, щоб жити вічно?

8.Практичні пропозиції до читання Біблії і та інструменти для її дослідження
Чимало людей вагаються щодо того, як почати читати Біблію. Очевидно, що найліпше починати читати Старий Заповіт із книги Буття, а Новий Заповіт із Євангелія від Матвія. Щодо частоти читання, то варто принаймні прочитувати щодня один розділ за Старого Заповіту, один Псалом, один розділ Книги Приповістей і один розділ з Нового Заповіту. Для тих, хто хоче прочитати Біблію за один рік існують спеціальні розклади, а в англомовних країнах навіть спеціальні видання Біблії. Біблію треба читати щодня. Доктор Лютер прочитував Біблію двічі на рік. Він писав: «Протягом багатьох років я тепер читаю Біблію двічі на рік. Якби Біблія була великим, могутнім деревом, а всі її слова були гілками, то я доторкувався до кожної гілки в намаганні пізнати, що там було і що вона пропонувала.»
Краще пізнавати Біблію допомагають Біблійні словники, як-от: Словник-довідник Біблійних осіб, племен і народів (Київ «Україна», 1995), а також Біблійні атласи, які в переважній кількості поки-що доступні російською мовою. Добрим знаряддям стануть також коментарі до Біблії, які видаються фундацією «Лютеранська спадщина» і скорочені коментарі, які готуються пастирями УЛЦ. Коментарі інших церковних спільнот треба використовувати обережно, тому що в них можуть закрадатися серйозні доктринальні помилки.