пʼятниця, 4 лютого 2011 р.

УРОКИ ІЗ ДОСЛІДЖЕННЯ ПОСЛАННЯ АПОСТОЛА ПАВЛА ДО ГАЛАТІВ


РОЗДІЛ 3.

Вірші 1-5: Український переклад вживає слово «звів», але грецьке слово краще перекласти словом «зачарувати на зло» або «заворожити». Павло вживає таку сильну мову, щоб показати до якої міри вони відпали від Євангелія.У їхній церкві настільки чітко проповідувався Христос розп’ятий і спасіння самою вірою в Христа, що тільки диявольська наука могла так вплинути на колись вірних християн. Щоб повернути їх до Христа Апостол нагадує їм, що через проповідь Євангелія їм було дано Духа, Який оживив їх і учинив так багато добра серед них. А відкинувши Євангеліє про спасіння самою вірою в Христа і поклавши свою надію на спасіння ділами або на співпрацю своїми ділами з Богом для виправдання, будь-хто знову перетворюється не тіла без Духа Божого, а отже і без життя вічного. Павло задає їм питання, щоб вони могли прийти до вірної відповіді. І далі він нагадує їм про Авраама, який був спасенний винятково вірою.
Вірші 6-9: Авраам правильно вважався за отця єврейського народу. Авраам був віруючою людиною і він був виправданий перед Богом самою вірою. У спасінні юдеї покладалися на свою тілесну родинність із Авраамом, а не на віру в Месію. Таку надію Господь Ісус Христос засуджує. Він каже, що Авраам надіявся на Месію. Пор. Івана 8:56-58. Ці слова повторює Господь Святий Дух через Апостола Павла, наголошуючи на тому, що Авраам був виправданий вірою і саме вірою в Христа всі народи поблагословляться в Авраамові. Авраам був благословенний вірою в Христа. Так само і всі люди благословенні, спасенні самою вірою в Христа.
Вірші 10-14: Юдействуючі нав’язували християнам у Галатії дотримування Закону Мойсеєвого з усіма його обрядами та церемоніями на додаток до віри в Христа. Але якщо уважно подивитися на весь Закон, то можна зауважити безвихідне становище людини і її потребу винятково у Христі для прощення і вічного життя. Пор. Повторення Закону 27:26; Левит 19:2; Якова 2:10; Авакума 2:4. Ми спасенні тим, що Христос узяв усе прокляття за наші гріхи на Себе. Пор. Повторення Закону 21:23. Він учинив це, щоб викупити нас від прокляття Закону. Своїм досконалим життям і невинною смертю на хресті Ісус учинив історичною реальністю те, що Авраам і народи одержували раніше обітницею: прощення гріхів і наше вічне життя у Божому Царстві. І це прощення, це життя вічне ми одержуємо лише самою вірою у розіп’ятого і воскреслого Христа. Тією самою вірою, яку мав Авраам і Авакум.
Вірші 15-18: Обітниця була дана Авраамові і Павло запрошує нас прослідкувати те, як працює обітниця. Це повертає нас до Буття 22:18, 26:4, 28:14. Авраам спасся, бо він повірив у обітницю. Він не був спасенний Законом, але вірою. І так само вірою в Христа спасаємося і ми. Ніхто не вправі ламати заповіт. Заповіт ламають тільки шахраї. І хай боронить нас Бог від шахраїв у духовному світі, які навчають нас, що ми спасаємося ще чимось окрім як самою вірою у Христа!
Вірші 19-25:Господь Святий Дух пояснює через Апостола Павла:
1.Закон Мойсея не був первісним, але доданим (український переклад Огієнка не є вірним у цьому місці, адже грецьке слово prostiQhmi означає не давати, а додавати). Отже Закон було додано до чогось вищого, що вже існувало.
2.Закон мав справу із гріхом і «переступами», а не спасіням. Пор. Єзекіїля 18:20.
3.Закон мав обмежену тривалість дії «аж поки прийде Насіння».
4.Закон вимагав «Посередника»

А виправдовується людина самою вірою, без жодного діла Закону!
Вірші 26-29: Віра у Христа чинить праведність Христову нашою. Віра зодягає нас у Христа. Вірою у Христа немає рас, ані станів, ані статей. Усі рівні і всі однаково є Божими дітьми. Всі віруючі однаково мають спадщину Царства Божого.